Online event organiseren
Online events, je ontkomt er niet meer aan. Of je nu deelnemer bent of organisator. Online is de manier om ook in deze tijd verbinding te houden met je collega’s en klanten. En uit alle ervaring van de afgelopen maanden realiseren we ons massaal dat online ook veel mogelijk is. Online events zijn een mooie toekomstbestendig manier om te blijven verbinden.
Voor een ‘gewone’ online meeting is online bellen via Teams, GoogleMeet, Zoom etc natuurlijk een goede optie. Maar wil je echt online indruk maken, dan moet je meer uit de kast trekken. En gelukkig is er een wereld vol met online en hybride mogelijkheden. Deze nieuwe tijd vraagt om nieuwe concepten en nieuwe ontwerpen. Dus sta je voor de uitdaging om een online event te organiseren of wil je het liever uitbesteden. Lincentives staat voor je klaar!
Online masterclass
Zelf online events organiseren
Hoe houd je online contact met klanten, leden en collega’s. Een hele legitieme vraag. Want online ontmoetingen moeten nu, maar zullen ook zeker in de toekomst blijven. Want het levert tijd, kennis en een netwerk op. Juist daarom heb ik de online masterclass ‘Hoe blijf ik in contact met klanten, leden en collega’s’ ontwikkeld. In deze interactieve visuele workshop neem ik je mee in de online wereld. Welke platformen er zijn. Hoe je kunt blijven verbinden. En tips waar je rekening moet houden bij het organiseren van je online event.
hybride events
De digitale wereld is magistraal groot. Zo groot dat je misschien door de bomen het bos niet meer ziet. Of wellicht weet je nog niet wat allemaal kan. Ik neem je er graag in mee. Of je nu kiest voor een 100% online event of een combinatie van live en online (hybride) we maken er iets onvergetelijks van! De voorspellingen (Gartner) zijn zelf dat in 2024 nog maar een kwart van alle zakelijke events zal plaatsvinden en dat was vorig jaar nog 60%! Dus digitaal wordt het nieuwe normaal.
ondersteuning nodig?
Persoonlijk houd ik van menselijk f2f contact. Maar zoals Johan Kruijff altijd zei ‘elk nadeel heb z’n voordeel’. Voor online events, congressen, seminar geldt dat zeker. Het brengt een significatie reductie in kosten, is duurzaam (niet alleen CO2, maar denk ook aan de afval op locatie), wat dacht je van de besparing in reis- en verblijfkosten en alle nieuwe data die je ineens hebt van je deelnemers.
- Bepalen doel, doelgroep en bereik
- Vaststellen soort event (100% online, hybride, 100% offline)
- Programma ontwerp en planning
- In kaart brengen technische tools en mogelijkheden
- Deelnemersregistratie en communicatie
- Inhoud en voorbereiding sprekers en andere derden
- Ontwikkeling, vullen van online omgeving, testen
- Live!
- Deelnemerstevredenheid meten en evaluatie
Bel, app +31 (0)6 39 76 52 84 of mail, ik denk graag met je mee!
Wist je dat?
Online interactie echt heel erg gaaf is en je meer en sneller connecties legt
Je met het juiste event design aan inhoud energie en interactie zoveel meer impact realiseert
Een webinar maximaal 60 minuten duurt
Een event 30 minuten tot wel een hele dag
Een awardshow de spanning lekker opbouwt
Dat er heel veel verschillende formats zijn: webinar, livestream met vraag en antwoord, een panel discussie, fireside chat, demonstratie van een nieuw product, townhall, mastermind, breakout sessies of cocktail-receptie
De digitale goodiebag erg leuk en een perfecte ondersteuning van je doel is om te krijgen
Met VR-sporsor-booths je online de markt op kan
Je met hybride events niet het protocol van wandelroutes moet vergeten
Een online workout ervoor zorgt dat mensen niet afhaken
Je niet de AVG moet vergeten. Zorg dat alles AVGproof is en dat mensen ermee akkoord gaan
Je gaat online, wat stuur je offline toe? Zorg voor optimale betrokkenheid. Voor, tijdens en na afloop van je online event!