Online event organiseren

Online events, je ontkomt er niet meer aan. Of je nu deelnemer bent of organisator. Online is de manier om ook in deze tijd verbinding te houden met je collega’s en klanten. En uit alle ervaring van de afgelopen maanden realiseren we ons massaal dat online ook veel mogelijk is. Online events zijn een mooie toekomstbestendig manier om te blijven verbinden. 

Voor een ‘gewone’ online meeting is online bellen via Teams, GoogleMeet, Zoom etc natuurlijk een goede optie. Maar wil je echt online indruk maken, dan moet je meer uit de kast trekken. En gelukkig is er een wereld vol met online en hybride mogelijkheden. Deze nieuwe tijd vraagt om nieuwe concepten en nieuwe ontwerpen. Dus sta je voor de uitdaging om een online event te organiseren of wil je het liever uitbesteden. Lincentives staat voor je klaar! 


Online masterclass

Zelf online events organiseren

 

Hoe houd je online contact met klanten, leden en collega’s. Een hele legitieme vraag. Want online ontmoetingen moeten nu, maar zullen ook zeker in de toekomst blijven. Want het levert tijd, kennis en een netwerk op. Juist daarom heb ik de online masterclass ‘Hoe blijf ik in contact met klanten, leden en collega’s’ ontwikkeld. In deze interactieve visuele workshop neem ik je mee in de online wereld. Welke platformen er zijn. Hoe je kunt blijven verbinden. En tips waar je rekening moet houden bij het organiseren van je online event.


hybride events

De digitale wereld is magistraal groot. Zo groot dat je misschien door de bomen het bos niet meer ziet. Of wellicht weet je nog niet wat allemaal kan. Ik neem je er graag in mee. Of je nu kiest voor een 100% online event of een combinatie van live en online (hybride) we maken er iets onvergetelijks van! De voorspellingen (Gartner) zijn zelf dat in 2024 nog maar een kwart van alle zakelijke events zal plaatsvinden en dat was vorig jaar nog 60%! Dus digitaal wordt het nieuwe normaal. 



 

Persoonlijk houd ik van menselijk f2f contact. Maar zoals Johan Kruijff altijd zei ‘elk nadeel heb z’n voordeel’. Voor online events, congressen, seminar geldt dat zeker. Het brengt een significatie reductie in kosten, is duurzaam (niet alleen CO2, maar denk ook aan de afval op locatie), wat dacht je van de besparing in reis- en verblijfkosten en alle nieuwe data die je ineens hebt van je deelnemers.

De uitdaging zit hem in het creëren van de totaalbeleving. Daar help ik je bij! Hoe houdt je interactie, verbinding en focus? Tot en met het inhuren en afstemmen met sprekers. We beginnen altijd met het einddoel. Wat wil je bereiken? Wie is jouw doelgroep? Vanuit daar werken we stap voor stap het online danwel hybride event uit. Samen doorlopen we deze 9 stappen: 
  • Bepalen doel, doelgroep en bereik
  • Vaststellen soort event (100% online, hybride, 100% offline) 
  • Programma ontwerp en planning 
  • In kaart brengen technische tools en mogelijkheden 
  • Deelnemersregistratie en communicatie 
  • Inhoud en voorbereiding sprekers en andere derden
  • Ontwikkeling, vullen van online omgeving, testen 
  • Live!
  • Deelnemerstevredenheid meten en evaluatie
 
Kortom, genoeg om aan te denken om van elk online & hybride event tot een succes te maken!
— Kun je daarbij wel wat hulp gebruiken? Ik sta voor je klaar.

Bel, app +31 (0)6 39 76 52 84 of mail, ik denk graag met je mee!


Wist je dat?

  • Online interactie echt heel erg gaaf is en je meer en sneller connecties legt

  • Je met het juiste event design aan inhoud energie en interactie zoveel meer impact realiseert

  • Een webinar maximaal 60 minuten duurt 

  • Een event 30 minuten tot wel een hele dag 

  • Een awardshow de spanning lekker opbouwt

  • Dat er heel veel verschillende formats zijn: webinar, livestream met vraag en antwoord, een panel discussie, fireside chat, demonstratie van een nieuw product, townhall, mastermind, breakout sessies of cocktail-receptie

  • De digitale goodiebag erg leuk en een perfecte ondersteuning van je doel is om te krijgen

  • Met VR-sporsor-booths je online de markt op kan 

  • Je met hybride events niet het protocol van wandelroutes moet vergeten 

  • Een online workout ervoor zorgt dat mensen niet afhaken

  • Je niet de AVG moet vergeten. Zorg dat alles AVGproof is en dat mensen ermee akkoord gaan 

  • Je gaat online, wat stuur je offline toe? Zorg voor optimale betrokkenheid. Voor, tijdens en na afloop van je online event!